Warszawa jest największym w Polsce rynkiem nieruchomości. W stolicy popyt na nieruchomości mieszkalne oraz komercyjne z roku na rok rośnie, pomimo że drożeją one w bardzo szybkim tempie. W zakresie nieruchomości komercyjnych wyróżnia się m.in. lokale użytkowe.
Lokal użytkowy – co to takiego?
Obowiązujące w Polsce przepisy nie definiują, czym dokładnie jest lokal użytkowy. Niemniej za tym określeniem kryje się część budynku, która składa się z jednego lub więcej pomieszczeń. Jest ona wydzielona stałymi przegrodami budowlanymi. Może być to również cały budynek, który nie jest mieszkaniem, pomieszczeniem technicznym lub gospodarczym. Istnieje szereg rygorystycznych wymogów, jakim muszą sprostać lokale użytkowe. Warszawa to doskonały przykład miasta, gdzie różnorodność w tym obszarze jest bardzo duża – w zależności od rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej. Jak bowiem podkreślają eksperci z firmy deweloperskiej Ronson, lokal użytkowy jest przeznaczony na cele komercyjne.
Lokal użytkowy w Warszawie – dlaczego warto go kupić?
Podobnie jak zakup nieruchomości mieszkalnej w Warszawie, tak i nabytek w postaci lokalu użytkowego może przynieść naprawdę spore korzyści. Właściciel musi się jednak zastanowić, komu go wynająć. W tym kontekście kluczowe znaczenie ma rodzaj działalności, jaka będzie w lokalu prowadzona. Czynsze są w tym przypadku z reguły wyższe niż opłaty za wynajem mieszkań, stąd możliwość czerpania niemałych zysków. Poza tym zawsze pozostaje inna opcja, a mianowicie sprzedaż takiej nieruchomości. Nie trzeba się obawiać tego, że wraz z upływem czasu straci ona na wartości.
Lokal użytkowy w Warszawie – jak wybrać odpowiedni?
Przy zakupie lokalu użytkowego w Warszawie trzeba mieć na względzie parę ważnych kwestii. O atrakcyjności tego typu nieruchomości decyduje przede wszystkim jej lokalizacja. Zasada jest prosta: im bliżej centrum, tym drożej. Należy określić swój budżet na zakup oraz warunki, jakie powinien spełnić lokal. Dotyczy to głównie ilości, rodzaju i wielkości pomieszczeń.
Podobne posty
Krówki reklamowe – słodka inwestycja w marketing
Elegancja i precyzja – ZEGARKI BREITLING dla wymagających
Teatr w dobie cyfrowej rewolucji: Jak wykorzystać nowe technologie do promocji i sprzedaży biletów?