Teatr w dobie cyfrowej rewolucji: Jak wykorzystać nowe technologie do promocji i sprzedaży biletów?

Kto z nas nie lubi teatru? To wspaniały sposób na relaks, odprężenie, spędzenie czasu z bliskimi poprzez doświadczanie kultury i sztuki. Nic dziwnego, że spektakle stają się coraz popularniejsze – zarówno wśród młodszych, jak i starszych widzów. Chociaż teatr może kojarzyć się z nieco tradycyjną formą spędzania czasu – jak najbardziej idzie z duchem zmieniających się obyczajów! Dziś – aby obejrzeć ulubioną sztukę – nie trzeba wyczekiwać wiele godzin w kolejkach, a jedynie… zakupić bilet w intuicyjnym, wygodnym kiosku sprzedażowym! Jak wykorzystać nowe technologie do promocji oraz sprzedaży „wejściówek” do teatru? Podpowiadamy!

Nowoczesne metody sprzedaży biletów w teatrze

Sprzedaż biletów to ważny aspekt, na którym opiera się powodzenie bądź niepowodzenie konkretnej sztuki teatralnej. Na podstawie wysokiej lub niskiej sprzedaży organizatorzy mogą ocenić zainteresowanie wydarzeniem kulturalnym, z kolei na jej podstawie – podjąć decyzję o ewentualnej kontynuacji. Aby sprzedaż biletów odbywała się prężnie i bezproblemowo – warto skorzystać z nowoczesnych, funkcjonalnych narzędzi. Jedną ze sprawdzonych metod promocji jak i sprzedaży biletów jest skorzystanie z tak zwanego „kiosku sprzedażowego”, umożliwiającego zakup „wejściówki” na chwilę przed spektaklem. To także możliwość rezerwacji miejsc przez Internet czy wybór karnetu dostosowanego do określonych potrzeb. Większość z nas doskonale zna sytuacje, kiedy długotrwałe oczekiwanie w kolejkach skutecznie może zniechęcić do samego w sobie wydarzenia – na szczęście dzięki kioskom sprzedażowym uczestnicy sztuki teatralnej nie muszą martwić się o stratę czasu!

Jak zwiększyć frekwencję?

Aby zwiększyć frekwencję warto zastanowić się, co jako organizatorzy możemy zaproponować Klientowi – a czego (być może) nie stosuje jeszcze konkurencja. Oczywistą odpowiedzią wydaje się być poprawa komfortu osób, które zjawiają się w teatrze, a więc Klientów i osób potencjalnie zainteresowanych sztuką – usprawnienie obsługi, zaoferowanie stałym widzom usług premium, umożliwienie zakupu „wejściówki” w zależności od potrzeb i oczekiwań. Im bardziej Klient odczuje, że jest zauważony i doceniony przez organizatora spektaklu – tym chętniej pojawi się na kolejnym. Pamiętajmy, że istotną kwestią wpływającą na frekwencję jest też sama w sobie promocja wydarzenia – którą organizatorzy mogą „zaprojektować” według uznania korzystając z nowoczesnego systemu do sprzedaży biletów. Jedną z najbardziej skutecznych form promowania wydarzenia wydają się dziś social media, które trafiają zarówno do najmłodszej widowni, osób dorosłych, jak i seniorów. Promowanie wydarzenia warto zaplanować w czasie – tak, aby osoby nim zainteresowane mogły zakupić bilety zarówno na długo przed spektaklem (w tak zwanej „przedsprzedaży”), jak i na chwilę przed (doskonała opcja dla spóźnialskich!).

Działania CSR w teatrze –jak angażować się społecznie i budować pozytywny wizerunek?

CSR – z angielskiego „Corporate Social Responsibility” – to nic innego jak społeczna odpowiedzialność biznesu, a więc uwzględnienie przez przedsiębiorców aspektów związanych z interesami społecznymi i ekologią przez przedsiębiorców. CSR nie tylko buduje pozytywny wizerunek firmy, ale także zachęca odbiorców utożsamiających się z poszczególnymi wartościami do korzystania z dalszych usług organizatora.  Dzięki nowoczesnemu kioskowi sprzedażowemu – Klienci czują się „zaopiekowani”, doceniają wygodę i komfort zakupu biletów na ulubione spektakle teatralne, a co za tym idzie… chętniej i częściej się też na nich pojawiają! Kiosk sprzedażowy to zarówno gwarancja bezpieczeństwa sprzedaży biletów dla organizatora i Klientów, proste, intuicyjne w obsłudze rozwiązanie, jak i dodatkowy punkt sprzedaży biletów. To zachęcająca do odwiedzin teatru bezobsługowa kasa biletowa, umożliwiająca organizatorom zdalną kontrolę nad sprzedażą „wejściówek” – z której chętnie korzysta coraz to więcej świadomych, chcących rozwijać swój biznes przedsiębiorców. Działania CSR nie muszą wiązać się z dużym wyzwaniem – o ile podejdzie się do nich w pełni profesjonalnie i przemyślanie! Zwiększ frekwencję podczas spektaklu oraz angażuj się społecznie – korzystając z nowoczesnych, praktycznych narzędzi.